Hoi allemaal, daar ben ik weer hoor. Ik ben Richard Dam, van Dam Grafische Afwerking en ik heb weer even een aandachtspuntje.
Want de werkdruk blijft toenemen en moet nu door steeds minder vakmensen gedaan worden. Dat is soms een beetje lastig. Daarom roep ik iedereen op om nu actief bezig te gaan met het werven van nieuwe vakmensen. Dat klinkt makkelijker dan het is. Maar we kúnnen(!) met z’n allen proberen een nieuwe lichting te krijgen en opleiden.
De liefde voor ons vak kan het beste vertaald worden door vakmensen zoals jij en ik. En dat vertalen is niet zo moeilijk op het sociale netwerk als Facebook en LinkedIn. Ik denk dan aan schoolverlaters of jonge mensen die even stuurloos de kantjes er vanaf lopen. En probeer ze het ‘Wauw!-moment’ te geven van de grafische industrie.
Dat ‘Wauw!-moment’ wat we onze klant willen geven bij het leveren van zijn of haar product begint natuurlijk al bij het ontwerpen van drukwerk. Het maken van een logo, gebruiken van huisstijl kleuren en passende teksten in een folder. Dat Wauw!-moment wordt vastgehouden in de vervaardiging van het drukwerk product. Door iedereen die eraan meewerkt gedurende het hele productie proces.
Voor mij is het altijd een heel mooie beleving om mooi gestapelde producten te zien waar de klant blij mee kan zijn. En vooral ook trots omdat de klant zijn of haar drukwerk er keurig bij ligt. Dat ‘Wauw!-gevoel’ kunnen wij als geen ander overdragen aan beginnende vakmensen. Ik wil me daar volledig voor inzetten. Dus als je hulp nodig hebt daarmee, laat het mij weten.
Dat was dan weer mijn bijdrage en ik hoop je reactie snel te ontvangen.
Dag allemaal!